Referat årsmøte NITO UiB 2015

Du kan laste ned en utskriftsvennlig versjon av referatet her: Referat fra årsmøte NITO Bedriftsgruppe 2015

Referat fra årsmøte i Bedriftsgruppen ved UiB, 04. mars 2015

Antall til stede: 10

Referent: Solveig Thorkildsen

1. Godkjenning av innkalling og dagsorden.
Innkalling og dagsorden ble godkjent.
2. Valg av møteleder, referenter og tellekorps.
Kristian Botnen ble valgt til møteleder og
Solveig Thorkildsen ble valgt til referent.
3. Årsberetning: Kristian Botnen gikk igjennom årsberetningen.
Rettelse til årsberetningen:
Kåre Njøten er ikke lenger medlem i informasjons og drøftingsutvalget ved Mat.Nat. Kåre Njøten er varamedlem ( ikke medlem ) av NITO etatsforening for universitet og høgskolen (NUH)
4. Lønnsoppgjøret 2014
Kristian Botnen gjennomgikk fjorårets lønnsforhandlinger. Et godt oppgjør for mange av NITO sine medlemmer. 56 medlemmer hadde sendt inn søknad til lokale forhandlinger og av de fikk de fleste ett eller flere lønnstrinn. NITO forhandlere har ikke mulighet til å forhandle for andre enn de som har sendt inn søknad. Før neste lokale forhandlinger, vil styret derfor ha et medlemsmøte med fokus på det å skrive søknad til lokale forhandlinger og info om hvordan forhandlingene foregår.
5. Bedriftsgruppens representasjon på Hordaland avdeling årsmøte:
Leder i bedriftsgruppen stiller som representant på NITO Hordalands årsmøte med bedriftsgruppens stemmer. Medlemmer som ønsker å stille med egen stemmerett på årsmøtet må melde fra om dette seinest en uke før årsmøtet. Årsmøtet er 21.mars.
Forslaget ble vedtatt.
6. Innkomne saker – ingen
7. Valg : Forslag fra valgkomiteen ble godkjent.

Leder:
Kristian Carlos Botnen, IT-Avd, ikke på valg

Styremedlemmer:
Solveig Thorkildsen, Mat.Nat., ikke på valg
Nina Lied Larsen, MOFA, ikke på valg
Johanne Berit Revheim, IT-Avd, ikke på valg
NY Christian Bøe, Økonomiavd, 2 år

Varamedlemmer:
Jorunn Skeie Bringsli, Med/odont, 1 år
Mona Grønning, Med/odont, 1 år
Kjellfrid Haukanes, Med/odont, 1 år

Valgkomite:
Dagny Ann Sandnes, MOFA

Da ingen av styrets 4 medlemmer var på valg, er alle på valg til neste år. Styret vil ved på neste styremøte diskutere dette med tanke på at 2 av medlemmene, i hvert fall fortsetter i styret også neste år.
Bjørn Tore Sund, en av to medlemmer i valgkomiteen, har trukket seg uten at nytt medlem ble funnet. Styret må derfor finne en erstatter til dette vervet i løpet av året.
Referent: Solveig Thorkildsen